Czas się nie zatrzyma

     Nieodnawialny, nie można kupić, zatrzymać. Podobno szczęśliwi go nie liczą. Często tracimy go na czynności, które nie wnoszą nic do naszego życia. Na portalach społecznościowych potrafimy spędzić ok. dwóch godzin na dzień. Zastąpiły one głównego złodzieja czasu, był nim onegdaj telewizor. Teraz mamy Facebook, Instagram, Tik Tok, YouTube.

    Do tego napisania tego tekstu zainspirowało mnie spotkanie Top Careers Toastmasters. Tematem był czas. Prowadząca wspominała o portalach społecznościowych jako pożeraczach tego bezcennego zasobu. Nie demonizowałabym internetu i jego zasobów. Warto jednak korzystać z głową. Przez internet możemy uczyć się języków obcych. Możemy słuchać podcastów na ciekawe tematy albo obejrzeć vlog. Ja lubię posłuchać podcastów kryminalnych. To są oparte na faktach powieści, dzięki tym historią jestem bardziej uważna i ostrożna. Lubię również vlog Cascha lub Bez Planu. Ciekawe relacje z podróży po świecie.     Dla każdego coś ciekawego. Facebook służy do kontaktu ze znajomymi i wyszukiwaniu ciekawych wydarzeń. Przykładowo spotkań Toastmasters. Przed świętami byłam na Festiwalu czekolady. Nabyłam kilka dobrych słodkości. Wydarzenie znalazłam na Facebooku. Warto korzystać z internetu, jednak z głową i określonym celu.     Kolejnym sposobem na efektywne wykorzystanie czasu jest wykonywanie codziennych obowiązków w pracy i domu po kolei. Warto skoncentrować się na jednej rzeczy. Jak ciągniesz kilka srok za ogon, to Ci odfruną. Z wiekiem nauczyłam się, by zrobić mniej a dobrze. Wiem, że nie zawsze się da szczególnie w pracy. Kiedy czas i natłok obowiązków nie mogą się ze sobą pogodzić.     Czas ucieka w komunikacji miejskiej szczególnie w korku. Ja nie lubię się spóźniać. Dlatego staram się wyjść z domu z 10-minutowym zapasem. Czas w autobusie lub tramwaju wolę spędzać nad książką niż z telefonem w ręku. A jak już wybieram telefon, to polecam aplikację Worbit do nauki języków obcych.     Pamiętajcie, czas się nie zatrzyma, po prostu minie. Warto go zagospodarować na to, co nas rozwija i relaksuje. Internet nie diabeł i nie jest, taki straszny, jak go malują. Można w nim znaleźć dużo ciekawych i rozwijających tematów. Warto zachować równowagę między przyjemnościami i obowiązkami. Weźcie jednak książkę do autobusu. Warto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Perfekcjonizm przyjaciel czy wróg?

       Perfekcjonizm przyjaciel czy wróg? Jakoś czy jakość? Zdania zapamiętane z wystąpień w Toastmasters. Skłaniają mnie do pewnych rozważa...