Konkurs zapowiedzi

 Zapowiedź mówcy 

    Ostatnie spotkanie mojego ukochanego  klubu Top Carrers  minęło w atmosferze konkursu. Był to nietypowy konkurs, mianowicie konkurs zapowiedzi mowców. Mówca na scenie jest gwiazdą, przyciąga uwagę publiczności. Jednak, by nie był anonimową gadającą głową, która gada sobie, o czym kol wiek. Powinien być dobrze przedstawiony.         Co, to znaczy? 

W ciągu dwóch minut mówimy kilka słów na temat projektu, który realizuje. Dobra zapowiedź zawiera kilka informacji o zainteresowaniach, osiągnięciach mówcy w organizacji Toastmasters lub sukcesach zawodowych, czy prywatnych. Zapowiedź wzbudza zainteresowanie mówcą i jego wystąpieniem. 

    Ten wieczór niestandardowy, bo tematem konkursów mowy inspirujące, humorystyczne, ewaluacje mówców oraz odpowiedzi na gorące pytania. To są konkursy, które mają swoje etapy na poziomie międzyklubowym, ogólnopolskim i międzynarodowym. Konkurs zapowiedzi odbył się pierwszy raz od mojej aktywności w organizacji. Jestem toastmasterka od 6 lat. Jak już pisałam minęło to jak jeden dzień. 

Zgłosiłam się do tego konkursu. Wylosowałam swoją kolejność, mówcę i układałam w głowie swoją zapowiedź.  Podium zdominowali panowie. Dla mnie to było jedno z kolejnych doświadczeń, które być może otworzy dyskusje na temat standardów zapowiedzi mówców. 

    Spotykam się, z tym że mówi się tylko o mówcy, a o projekcie zapomina lub na odwrót. Dobra zapowiedź powinna zawierać oba elementy. Warto przed spotkaniem zapytać zapowiadanego mówcę, co o nim powiedzieć. 

Spotkałam się również z zapowiedziami, które były spójne z tematem spotkania. 

Sprawdzoną praktyką jest zadanie dwóch, trzech pytań i ułożyć zapowiedź z odpowiedzi. Z reguły wszyscy się dobrze znamy dlatego warto powiedzieć o tym, co lubimy w tej osobie. 

    W klubie Toastmasters Centrum spotkałam się z praktyką zapowiadania wszystkich mówców przez jedną osobę. Ta osoba zapowiadała w kontekście tematu spotkania lub na podstawie odpowiedzi na te same pytania. Było często przemyślane i pomysłowe. 

Standardowo mowę zapowiada ewaluator, który powinien mieć, tę zapowiedź przygotowaną. 

    A Ty miałeś okazję kogoś zapowiadać na konferencjach, szkoleniach lub może jesteś toastmasterem? Masz przemyślenia, obserwacje na ten temat? Jak chciałabyś być przedstawiony?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Perfekcjonizm przyjaciel czy wróg?

       Perfekcjonizm przyjaciel czy wróg? Jakoś czy jakość? Zdania zapamiętane z wystąpień w Toastmasters. Skłaniają mnie do pewnych rozważa...